AliExpress návod: 6. diel – Riešenie problémov s tovarom

Tipy k nákupuNávody na AliExpress.com  |  Návody 10. 11. 2021

AliExpress je nákupný fenomén 21. storočia! Vďaka úžasným cenám a obrovskému množstvu tovaru si ho obľúlili milióny ľudí po celom svete.

Naposledy sme sa bavili o podmienkach, za akých na AliExpress platíte clo a DPH. Dnes si prejdeme scenár, kedy si už tovar natešení priveziete domov, otvoríte ho a niekde sa stala chyba – výrobok je zničený, neúplný či nesprávny. Pozrieme sa na to, ako sa rieši reklamácia na AliExpress.

AliExpres pochopiteľne nemôže predbežne kontrolovať všetkých svojich obchodníkov a dohliadať na to, že posielajú tovar v poriadku – na to ich má príliš mnoho. Ma však premyslený systém toho, ako sa dostať k náhrade v prípade, že vám nedorazí to, čo má.

Kontaktujte predajcu

Od začiatku máte dve možnosti – riešiť reklamáciu po dobrom či po zlom. Prvú možnosť môžete využiť aj v prípade, kedy sa chcete na čokoľvek opýtať. Kontaktujte obchodníka cez „oranžovú obálku“ Contact seller a pokúste sa s ním problém vyriešiť neformálnou cestou.

AliExpress_centrum_sporů

Začnite spor

Nedohodli ste sa po dobrom? Na nič nečakajte a začnite spor, tzv. Open Dispute. Túto možnosť nájdete u každej svojej objednávky.

Otvorí sa vám formulár, v ktorom popíšete, aký máte s tovarom problém. Môžete do neho aj vložiť fotografie chýb tovaru. Ďalej si stanovíte, či chcete produkt vymeniť, či akú výšku (čiastočnú či úplnú) odškodnenia požadujete.

Spor môžete otvoriť od šiesteho dňa od učinenia objednávky. Ale pozor, máte aj horný limit – a to maximálne 15 dní od uzavretia objednávky.

A čo potom? Vyčkajte, pokiaľ vám predajca oficiálne neodpovie – musí tak vykonať do 15 dní a snažiť sa s vami dosiahnuť riešenie uspokojivé pre obidve strany. Ak sa do týchto 15 dní s predajcom nedohodnete, do sporu sa vloží sám AliExpress a jeho vyriešenie skrátka zariadi.

V prípade, že dohadovanie s predajcom nikam nevedie, nemusíte čakať, kým týchto 15 dní uplynie – už po troch dňoch od otvorenia sporu ho môžete eskalovať sami.

K vašej spokojnosti

Pamätajte, že AliExpress dbá na svoju dobrú povesť. Takže pokiaľ je s vašim tovarom čokoľvek v neporiadku, postará sa o to, aby vám to obchodník vynahradil. Rozhodne by ste sa teda nemali zmieriť s tým, že ste mali proste smolu. A určite nezabudnite zanechať aj spätnú väzbu pre ostatných užívateľov, v ktorej popíšete priebeh obchodu a čo na ňom bolo nesprávne. Koniec koncov, aj vy sami si tak môžete overiť, akú majú obchodníci na AliExpress spoľahlivosť.

Súvisiace obchody

AliExpress

Chcete prísť o odmenu až 15 % z každého nákupu na internete?

Stačí sa zadarmo zaregistrovať a o žiadne odmeny už nikdy neprídete.

Práve teraz k novému účtu až 10 € za vaše nákupy. Ku každej odmene za nákup, získate ďalšiu bonusovú v rovnakej výške. Celkom na bonusových odmenách môžete získať až 10 €.

- alebo -
Registráciou súhlasíte s podmienkami použitia a so spracovaním osobných údajov.
Máte už účet? Prihláste sa