AliExpress návod: 6. diel – Riešenie problémov s tovarom

Návod na AliExpress.com 20. 6. 2017

AliExpress je nákupný fenomén 21. storočia! Vďaka úžasným cenám a obrovskému množstvu tovaru si ho obľúlili milióny ľudí po celom svete.

Naposledy sme sa bavili o podmienkach, za akých na AliExpress platíte clo a DPH. Dnes si prejdeme scenár, kedy si už tovar natešení priveziete domov, otvoríte ho a niekde sa stala chyba – výrobok je zničený, neúplný či nesprávny. Pozrieme sa na to, ako sa rieši reklamácia na AliExpress.

AliExpres pochopiteľne nemôže predbežne kontrolovať všetkých svojich obchodníkov a dohliadať na to, že posielajú tovar v poriadku – na to ich má príliš mnoho. Ma však premyslený systém toho, ako sa dostať k náhrade v prípade, že vám nedorazí to, čo má.

Kontaktujte predajcu

Od začiatku máte dve možnosti – riešiť reklamáciu po dobrom či po zlom. Prvú možnosť môžete využiť aj v prípade, kedy sa chcete na čokoľvek opýtať. Kontaktujte obchodníka cez „oranžovú obálku“ Contact seller a pokúste sa s ním problém vyriešiť neformálnou cestou.

AliExpress_centrum_sporů

Začnite spor

Nedohodli ste sa po dobrom? Na nič nečakajte a začnite spor, tzv. Open Dispute. Túto možnosť nájdete u každej svojej objednávky.

Otvorí sa vám formulár, v ktorom popíšete, aký máte s tovarom problém. Môžete do neho aj vložiť fotografie chýb tovaru. Ďalej si stanovíte, či chcete produkt vymeniť, či akú výšku (čiastočnú či úplnú) odškodnenia požadujete.

Spor môžete otvoriť od šiesteho dňa od učinenia objednávky. Ale pozor, máte aj horný limit – a to maximálne 15 dní od uzavretia objednávky.

A čo potom? Vyčkajte, pokiaľ vám predajca oficiálne neodpovie – musí tak vykonať do 15 dní a snažiť sa s vami dosiahnuť riešenie uspokojivé pre obidve strany. Ak sa do týchto 15 dní s predajcom nedohodnete, do sporu sa vloží sám AliExpress a jeho vyriešenie skrátka zariadi.

V prípade, že dohadovanie s predajcom nikam nevedie, nemusíte čakať, kým týchto 15 dní uplynie – už po troch dňoch od otvorenia sporu ho môžete eskalovať sami.

K vašej spokojnosti

Pamätajte, že AliExpress dbá na svoju dobrú povesť. Takže pokiaľ je s vašim tovarom čokoľvek v neporiadku, postará sa o to, aby vám to obchodník vynahradil. Rozhodne by ste sa teda nemali zmieriť s tým, že ste mali proste smolu. A určite nezabudnite zanechať aj spätnú väzbu pre ostatných užívateľov, v ktorej popíšete priebeh obchodu a čo na ňom bolo nesprávne. Koniec koncov, aj vy sami si tak môžete overiť, akú majú obchodníci na AliExpress spoľahlivosť.

Odporučané články

Odporúčané obchody

Odporučané články

Privatbanka - vyššie výnosy aj vďaka…

Chceli by ste investovať a znásobiť svoje peniaze? Nemusíte vedieť obchodovať na burze. Vlastne...
18.10.2018 Zobraziť článok

Booking Praha - Rezevuj si najlepší hotel…

Teplé jesenné počasie je ako stvorené na výlety. Vonku už nie je neznesitelné teplo, ale stále si...
17.10.2018 Zobraziť článok

SÚŤAŽ: Vyhrajte sadu 3 skvelých ebookov o…

Nečakajte na január a žite zdravo celý rok! Portál Tipli pripravil v spolupráci s Pestrým...
17.10.2018 Zobraziť článok

Už odchádzate?

Stačí pár sekúnd pre získanie odmien z vašich nákupov!

Vytvorte si zadarmo účet na Tipli. Okamžitý prístup k odmenám, až 25 % späť z nákupov v 1267 obchodoch.

Platí na každý nákup a tiež na zľavy a akcie.

alebo