Kiwi.com z Brna dobýva svet

Dovolenka 25. 7. 2018

Kiwi už dlhú dobu nie je iba to chlpaté ovocie a austrálsky roztomilý vtáčik. Od roku 2016 pod týmto menom vystupuje brnenský systém na rezerváciu leteniek. Prečo sa pôvodne Skypicker premenoval a kto za ním stojí?

Kiwi.com nevzniklo len tak z ničoho. Kde sa vlastne vzalo a kto je jeho zakladateľom?

Na počiatku všetkého bol Skypicker

Ako už to s veľkými projektami býva, aj Kiwi.com začalo v garáži. Vtedy sa teraz tridsaťročný Oliver Dlouhý rozhodol spraviť revolúciu v cestovaní lietadlom a spolu s Jozefom Képesim začali pracovať na algoritme vyhľadávania lacných leteniek, ktorého princíp spočíva v kombinácii letov rôznych nízkonákladových spoločností, ktoré spolu oficiálne nespolupracujú. Vzniká spoločnosť Skypicker, ktorá sa už v roku 2015 chválila obratom 2,2 miliardy českých korún.

Skypicker sa premenoval na Kiwi.com

Nové meno, nová vízia

Oliverovi Dlouhému ale obyčajné sprostredkovanie leteniek nestačilo. Rozhodol sa, že firma preskúma aj ďalšie trhy a rozšíri svoje služby mimo leteckú dopravu. Nová politika firmy si žiadala aj nové meno. „Slovo kiwi je krátke, ľahko zapamätateľné a existuje len veľmi málo iných slov, ktoré majú v každom jazyku rovnakú výslovnosť, pravopis a zároveň aj význam,“ okomentoval Oliver Dlouhý výber nového mena pre server Czechcrunch.cz. A tak sa v máji 2016 z portálu Skypicker stalo Kiwi.com – dnes vyhľadá cez 50 miliónov rôznych spojov každý deň.

Zmena názvu malo ešte jeden dôvod – a to časť „Sky“ v názve, kvôli ktorému si zákazníci často plietli Skypicker s konkurenciou. Kiwi.com si už ale len tak niekto nespletie.

Kto je Oliver Dlouhý?

Oliver Dlouhý sa narodil 7. januára 1988. Vyštudoval osemročné gymnázium v Jindřichově Hradci a svoje štúdium zakončil na NEWTON College v Brne. Jeho projekt sa prakticky po svojom zavedení v roku 2012 ocitol v rebríčku The New York Times, ako jeden z desiatich najužitočnejších webov pre cestovateľov.

A čo bude ďalej?

Spoločnosť Kiwi.com Brno veľmi rýchlo rástla. Rozletela sa do sveta a dnes česká klientela tvorí iba 1 %. Projekt Olivera Dlouhého chválii najznámejšie noviny po celom svete, medzi nimi aj The New York Times alebo Business Insider. V budúcnosti by radi svojim zákazníkom poskytli služby, ktoré im pomôžu vyriešiť všetky otázky o vašej dovolenke. Objednali by vám hromadnú dopravu alebo Uber, odporučili reštaurácie alebo by vás informovali o počasí. V túto chvíľu už naviazali spoluprácu s ďalšími firmami a vy sa môžete dostať k objednaniu hotela, prenájmu automobilu alebo zariadiť celú dovolenku v last minute.

Rezervujte si letenku kamkoľvek cez kiwi.com

Kiwi.com kontakt

V prípade problémov si môžete byť istí, že sa o vás Kiwi.com postará. V prípade dotazov sa môžete obrátiť na ich zákaznícku podporu - Kiwi.com kontakt do ich podpory sa dostanete priamo na ich stránkach cez tlačítko Pomocník v pravom hornom rohu.

Nestihli ste kvôli oneskoreniu nadväzujúci let? Nájdu vám náhradný a v prípade nutnosti za vás zaplatia prepravu na iné letisko, občerstvenie aj ubytovanie - to všetko vďaka ich Kiwi.com Guarantee.

Chcete nakupovať letenky ešte lacnejšie?

Ušetrite na výhodných letenkách od spoločnosti Kiwi.com ešte viac. Vyberte si Kiwi.com letenku priamo na Tipli a získajte za online nákup peniaze späť, vďaka nášmu cashbacku!

Vybrať letenku snov

Odporučané články

Odporúčané obchody

Odporučané články

Privatbanka - vyššie výnosy aj vďaka…

Chceli by ste investovať a znásobiť svoje peniaze? Nemusíte vedieť obchodovať na burze. Vlastne...
18.10.2018 Zobraziť článok

Booking Praha - Rezevuj si najlepší hotel…

Teplé jesenné počasie je ako stvorené na výlety. Vonku už nie je neznesitelné teplo, ale stále si...
17.10.2018 Zobraziť článok

SÚŤAŽ: Vyhrajte sadu 3 skvelých ebookov o…

Nečakajte na január a žite zdravo celý rok! Portál Tipli pripravil v spolupráci s Pestrým...
17.10.2018 Zobraziť článok

Už odchádzate?

Stačí pár sekúnd pre získanie odmien z vašich nákupov!

Vytvorte si zadarmo účet na Tipli. Okamžitý prístup k odmenám, až 25 % späť z nákupov v 1271 obchodoch.

Platí na každý nákup a tiež na zľavy a akcie.

alebo